tisdag 17 maj 2011

Ryggsäckar anpassade för barn


Just för tillfället så är jag på jakt efter varsin ryggsäck till mina flickor (7,5 och 1,5 år). Tänkt att ha när vi är ute och reser eller gör speciella saker där de behöver packa med sig en liten väska. De får gärna kosta en slant tycker jag då de ska användas ofta och hålla länge. I dag var jag in på Naturkompaniet och tittade på dessa två alternativ:
Fjällräven minikånken, dock känns de lite för basic tycker jag och påminner mest om dagisutflykter i skogen. Lite smått uttjatade vid det här laget men finns dock i många fina färger. Ca pris: 399:-
Vaude Ayla 6 , rymmer 6 liter. Bra kvalité, slitstark, ergonomiskt utformad, om man köper denna minsta modell så medföljer det även ett gulligt litet gosedjur. Ca pris 225-300:- beroende på butik.

Den sistnämnda är min favorit, fanns även en något större modell som var på 10L.

2 kommentarer:

  1. Vi har mini kånken åt Viggo men den sitter dåligt på ryggen banden åker ner. Men
    molo är perfekt då det har ett spänne framtill, finns på babyshop.se

    SvaraRadera
  2. Hej Therese!

    Precis vad jag tyckte, känns mer som att minikånken skulle passa ett äldre barn vad det gäller utformningen av axelremmarna.

    Ska spana in Moloryggsäcken, har även kikat lite på Samsonite som ju alltid fungerar i alla väder. :)

    SvaraRadera